Gesprekscyclus
Van reactief naar proactief
Door het opzetten van een gesprekscyclus ga je proactief aan de slag met je medewerkers. Op regelmatige basis voer je gesprekken, waardoor je weet wat er speelt. De focus ligt op een gelijkwaardig gesprek voeren waarin ontwikkeling, ideeën, samenwerking, talentmanagement, toekomstplannen en feedback geven centraal staan. In tegenstelling tot functionerings- en beoordelingsgesprekken die vaak achterhaald zijn doordat deze zich enkel richten op inhoud van het werk en het functioneren van de medewerker, is er bij een gesprekscyclus aandacht voor de persoon die tegenover je zit.
Het is maatwerk en vraagt om goed leiderschap van het management. Zowel het coachen als het ondersteunen van de medewerkers komen aan bod in een goed en effectief gesprekscyclus.
Kortom, wil jij een gesprekscyclus opzetten wat past bij de organisatie, dan is het belangrijk om aandacht te hebben voor zowel organisatie, teamleider én medewerker. Vragen hierover? Wij helpen je graag.
We kijken naar wat je nodig hebt
Gesprekscyclus opzetten
Oprechte interesse tonen in medewerkers door middel van het opzetten van een gesprekscyclus is waar wij ons hard voor maken. Met oog voor de wensen van de werkgever én medewerkers maken we een plan van aanpak. We maken een cyclus met daarin vaste onderdelen en sturen aan op vrije ruimte waarin een open gesprek kan ontstaan.
We maken samen met jou als werkgever een blauwdruk voor een effectieve gesprekscyclus. Het integreren van gesprekken met je medewerkers binnen je cultuur en je rol als werkgever is cruciaal om het vertrouwen, de betrokkenheid en de ontwikkeling van je medewerkers te krijgen en te behouden. Altijd met oprechte aandacht en interesse.
Wat levert het op?
Een gesprekscyclus biedt niet alleen vertrouwen en waardering van medewerkers, maar gaat nog dieper dan dat. Deze aandacht en interesse voor je mensen verhoogt de betrokkenheid, geeft een stijging in productiviteit en reduceert het vrijwillige vertrek van medewerkers én het ziekteverzuim. Je krijgt er loyale medewerkers voor terug die zich verbonden voelen met de organisatie.
Door de dialoog aan te gaan weet je wat er speelt én zoom je in op de talenten van je medewerkers. Hierdoor ligt de focus op waar iemand goed in is en nog beter in kan worden. Innovatieve ideeën worden gestimuleerd en de stip op de horizon wordt voor iedereen helder.