Digital source recruitment
Wat is digital recruitment?
Wij omschrijven digital recruitment als het inzetten van online tooling om vacatures in te vullen. Met een advertentie in de krant alleen gaat niemand het meer redden. En gelukkig is dit bij velen al meer dan bekend. Met digital source recruitment zet je daarentegen meerdere online kanalen in die gericht je doelgroep aanspreken. Deze kanalen zijn allemaal te meten, wat ervoor zorgt dat je gerichte keuzes kunt maken. Meten is weten is in digital recruitment dan ook key.
Een greep uit onze diensten
Naast recruitment kun je bij ons terecht voor onder andere:
Welke online tooling is geschikt voor recruitment?
Er bestaan veel verschillende tools online die je helpen bij recruitment. Wij focussen ons vooral op de kanalen die breed inzetbaar zijn en waar je zelf specifiek je doelgroep mee kunt berekenen. Zo kun je naast social recruitment (het inzetten van social media) ook vacaturesites, nichesites, eigen bedrijvensite en Google inzetten.
Baseer je digitale strategie op de doelgroep. Ben je op zoek naar een operator? Bedenk dan dat deze vaak minder te vinden is op LinkedIn en juist meer op Facebook. Daarnaast is deze doelgroep overdag minder online actief en kun je je Google advertentie beter in de avonduren laten draaien.
Ben je juist op zoek naar een online marketeer? Zorg er dan voor dat je overdag in the picture komt, want hun werk is om online actief te zijn en struinen allerlei kanalen af om hun werk goed op te pakken.
Social media als recruitmentkanaal
Social media is niet meer weg te denken uit ons leven. Waar we jaren geleden begonnen met MySpace en Hyves, zijn de dagelijkse apps die we o.a. openen Facebook, Instagram en TikTok. Hierin zit niet alleen het sociale aspect verbonden, maar kunnen we ook het werkgeversmerk onder de aandacht brengen. TikTok inzetten in het wervingsproces om Gen-Z aan te spreken raden we aan. Hetzelfde geldt voor Instagram, Facebook en natuurlijk LinkedIn voor het vinden van geschikt personeel. Denk hierbij altijd na over wie je doelgroep is en welke kanaal passend is om deze te bereiken.
Bij Modoc zetten we social media regelmatig in het begin van het wervingsproces in. Door middel van recruitmentcampagnes laten we de doelgroep kennis maken met de vacatures, de organisatie en met Modoc.
Nieuwsgierig hoe we recruitmentcamapgnes in kunnen zetten voor jou organisatie?