Modoc Etten-Leur

Bredaseweg 43
4872 LA Etten-Leur
T 076 – 3036310

Modoc Tholen

Welgelegen 2b
4691 SJ Tholen
T 0166 – 744015

Socials

Recruitment­marketing

Recruitmentmarketing is de ideale manier om jouw werkgeversmerk te positioneren en jouw doelgroep aan te trekken. Nieuwsgierig naar hoe we te werk gaan?
Recruitmentmarketing

Positioneren werkgeversmerk

In een krappe arbeidsmarkt is het noodzaak om verschillende kansen te zien in het wervingsproces en jouw werkgeversmerk binnen de doelgroep te positioneren. Wij zien recruitmentmarketing als een ideale manier om jouw organisatie te onderscheiden van de rest en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep die je wilt aantrekken.

Al voor meer dan 80 werkgevers hebben we recruitmentmarketing succesvol mogen inzetten.

Wat is recruitmentmarketing?

Recruitmentmarketing is een strategische benadering om potentiële kandidaten aan te trekken. Hierbij breng je jouw werkgeversmerk onder de aandacht bij de doelgroep die je wilt aanspreken. In een krappe arbeidsmarkt is het essentieel om de doelgroep te laten kennismaken met jouw bedrijf en te laten zien waarom werken bij jou waardevol en leuk is.

Veel kandidaten zijn latent op zoek. Zij staan wel open voor nieuwe mogelijkheden maar zoeken er niet actief naar. Hierdoor heeft het sollicitatieproces vaak een langere aanlooptijd nodig.

Recruitmentmarketing
Recruitmentmarketing

Recruitment- en marketingkrachten gebundeld

Bij recruitmentmarketing worden de krachten van recruitment en marketing gebundeld. Het wervingsproces- dat voornamelijk online plaatsvindt – zoomt in op het omschrijven van je ideale kandidaat en de boodschap die je naar je doelgroep toe brengt.

Bij Modoc werken we zorgvuldig aan dit proces. We bereiken jouw doelgroep daar waar we ze kunnen vinden. Delen gerichte content over wie jij als werkgever bent en stimuleren in dit proces dat de kandidaat intrinsiek gemotiveerd raakt om bij jou aan de slag te willen. We vertellen áltijd het eerlijke verhaal en zoeken naar jouw unieke eigenschappen die matchen met wat de doelgroep terug wilt zien.

Recruitmentmarketing

Hoe gaan we te werk?

In dit proces werken we altijd met data om een profiel van de geschikte kandidaat te creëren. In gesprek met de werkgever koppelen we de wensen en behoeften aan dit profiel. Hierdoor ontstaat er een juiste match tussen wie je wilt bereiken en waar je de doelgroep kunt vinden.

Vier vragen die we bij recruitmentmarketing centraal stellen, zijn:

  1. Wie ben jij als werkgever?
  2. Waarom werken collega’s bij jou?
  3. Waar vind je jouw doelgroep?
  4. Hoe breng je de openstaande vacature onder de aandacht bij hen?

Nieuwsgierig naar wat we voor jou kunnen betekenen in recruitmentmarketing?

"Een kandidaat heeft soms tot wel 37 touchpoints nodig om jouw naam in gedachten te houden. Dat vraagt van jou om consistent te zijn en een duidelijke boodschap neer te zetten."

Carlijn Balink

Stappenplan recruitmentmarketing

Om de recruitmentmarketing voor jou als werkgever op te pakken, volgen we de volgende stappen:

Kennismaking

Kennismaking op kantoor of online: wie ben jij als werkgever? We koppelen de data van de doelgroep die we voor allerlei verschillende functies en regio’s in beheer hebben aan de vraag wat jij hierin te bieden hebt. Zo zoeken we samen naar de perfecte match.

Vacaturetekst

(Her)schrijven van de vacature: voor welke vacature ben je naar iemand op zoek? We zorgen dat jouw vacature SEO-proof geschreven is en afgestemd is op de doelgroep en past binnen jullie cultuur.

Campagnebeeld

Campagnebeeld opmaken: dit doen we met foto’s en kleurgebruik van jouw brand.

Online kanalen

We benutten drie online kanalen waarop jouw doelgroep actief is. Daar sturen we met een passende boodschap en beeldmateriaal de doelgroep naar de vacaturetekst.

Selectie

Alle inkomende reacties sturen we ter beoordeling naar jullie HR afdeling of vooraf afgesproken contact persoon door.

Recruitmentmarketing
Recruitmentmarketing

Wat levert recruitmentmarketing op?

Recruitmentmarketing zet je in om jouw werkgeversmerk op de kaart te zetten bij de doelgroep die je aan wilt trekken. Merk je dat het lastig is om jouw doelgroep te bereiken en te weten wat zij nodig hebben? Wil je mee gaan met de tijd maar weet je niet zo goed hoe je dit aanpakt? Dan is een recruitmentmarketing een mooi middel om inzichten te krijgen in je doelgroep. En je werkgeversnaam zichtbaarder te maken.

De latent werkzoekenden hebben vaak meer tijd nodig voordat ze overgaan tot solliciteren. Ze onderzoeken eerst wie je als werkgever bent, wat je te bieden hebt en of het het waard is om hun huidige baan te verlaten voor jouw openstaande functie. Dat proces wordt met een recruitmentcampagne aangezet. Je verlaagt de drempel bij de doelgroep om tot informatie te komen over wie jij als werkgever bent.

We helpen je graag om je recruitmentcampagne zo efficiënt en effectief mogelijk op te zetten.

Lees hier ook het artikel over ‘Zomer Zichtbaarheid’

 

Joyce Kuppens