Recruitmentmarketing
Positioneren werkgeversmerk
In een krappe arbeidsmarkt is het noodzaak om verschillende kansen te zien in het wervingsproces en jouw werkgeversmerk binnen de doelgroep te positioneren. Wij zien recruitmentmarketing als een ideale manier om jouw organisatie te onderscheiden van de rest en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep die je wilt aantrekken.
Al voor meer dan 80 werkgevers hebben we recruitmentmarketing succesvol mogen inzetten.
Wat is recruitmentmarketing?
Recruitmentmarketing is een strategische benadering om potentiële kandidaten aan te trekken. Hierbij breng je jouw werkgeversmerk onder de aandacht bij de doelgroep die je wilt aanspreken. In een krappe arbeidsmarkt is het essentieel om de doelgroep te laten kennismaken met jouw bedrijf en te laten zien waarom werken bij jou waardevol en leuk is.
Veel kandidaten zijn latent op zoek. Zij staan wel open voor nieuwe mogelijkheden maar zoeken er niet actief naar. Hierdoor heeft het sollicitatieproces vaak een langere aanlooptijd nodig.
Recruitment- en marketingkrachten gebundeld
Bij recruitmentmarketing worden de krachten van recruitment en marketing gebundeld. Het wervingsproces- dat voornamelijk online plaatsvindt – zoomt in op het omschrijven van je ideale kandidaat en de boodschap die je naar je doelgroep toe brengt.
Bij Modoc werken we zorgvuldig aan dit proces. We bereiken jouw doelgroep daar waar we ze kunnen vinden. We delen gerichte content over wie jij als werkgever bent en stimuleren in dit proces dat de kandidaat intrinsiek gemotiveerd raakt om bij jou aan de slag te willen. We vertellen áltijd het eerlijke verhaal en zoeken naar jouw unieke eigenschappen die matchen met wat de doelgroep terug wilt zien.
Hoe gaan we te werk?
In dit proces werken we altijd met data om een profiel van de geschikte kandidaat te creëren. In gesprek met de werkgever koppelen we de wensen en behoeften aan dit profiel. Hierdoor ontstaat er een juiste match tussen wie je wilt bereiken en waar je de doelgroep kunt vinden.
Vier vragen die we bij recruitmentmarketing centraal stellen, zijn:
- Wie ben jij als werkgever?
- Waarom werken collega’s bij jou?
- Waar vind je jouw doelgroep?
- Hoe breng je de openstaande vacature onder de aandacht bij hen?
Nieuwsgierig naar wat we voor jou kunnen betekenen in recruitmentmarketing?
Alles op een rijtje
3-6 maanden | Actief & latent werkzoekenden bereiken | Jouw werkgeversmerk promoten
- Kennismaking met werkgever en vacature
- Datagedreven doelgroepanalyse
- Vacaturetekst (her)schrijven
- Campagne opmaken
- USP werkgeversmerk uitlichten
- Werkgeversmerk online promoten op sociale media
- Vacature boosten op jobboard
- Advertentiebudget van 500 euro per maand
- Zichtbaarheid vergroten bij de actief en latent werkzoekenden
- Retargetten van interesse in landingspagina
- Binnenkomende sollicitaties worden gedeeld
- met de werkgever
- Eindrapportage over bereik en interesse van de vacature