Modoc Etten-Leur

Bredaseweg 43
4872 LA Etten-Leur
T 076 – 3036310

Modoc Tholen

Welgelegen 2b
4691 SJ Tholen
T 0166 – 744015

Socials

Employer branding

Jezelf positioneren als aantrekkelijk werkgever, zowel extern richting potentiële nieuwe werknemers als intern bij je huidige medewerkers. Employer branding is veel meer dan een marketing trucje. Het is het hart van je organisatie waar je iedere dag aan werkt.
Employer Branding

Wat is employer branding?

Om in de definitie te spreken van Waasdorp, Hemminga en Roest, de auteurs van het boek ‘Bouwen aan het Nieuwe Employer Brand’:

“Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.”

Als we het over marketing hebben, begrijpen we dat je doelgroep niet meteen op je product zit te wachten. Wanneer ze wel klaar zijn om je product te kopen, is het belangrijk dat jouw merk top of mind is. Ditzelfde geldt voor je werkgeverschap. Veel potentiële medewerkers zijn niet klaar om de overstap te maken naar een nieuwe baan. Dit kan om verschillende redenen zijn: ze zitten nog goed op hun plek, ze willen zekerheid, ze weten nog niet goed wat ze willen, etc. Wanneer ze wel klaar zijn voor deze stap of je weet ze triggeren om die stap te maken, is het belangrijk dat ze aan jóuw organisatie denken. Dit is de kracht van employer branding.

Linda van Wensen
Employer Branding
Employer branding

Employer branding strategie

Employer Branding is naast het aantrekken van nieuwe medewerkers ook het behouden van de talenten die in je huis hebt.

Employer Branding is meer dan alleen de boodschap naar buiten toe. Het fundament om een aantrekkelijke werkgever te zijn zit hem in het doen en laten zien aan je huidige werknemers.

Een sterke Employer Branding begint intern en wint extern.

Een Employer Branding zit daarom ook in het hart van de organisatie. Iedereen draagt het uit.

"Your culture is your brand" - Je werkgeverschap is de belangrijkste troef die je in handen hebt om potentieel talent aan je organisatie te verbinden.
Carlijn Balink Online Data Marketeer
Starten met employer branding

Starten met employer branding

Je doet het er niet even bij, employer branding. Het is een middel om medewerkers aan te trekken, te behouden en te blijven boeien. Een strategie achter je branding hebben is zeer nuttig, maar belangrijker is om te starten. Wanneer wij voor je aan de slag gaan met Employer Branding, gaan we aan de slag met het volgende:

Minimaal 6 maanden | Behouden van collega’s en werkgeversmerk vergroten onder latent werkzoekenden

  • Werkgeversscan
  • Inzicht in (werk)cultuur
  • Datagedreven doelgroepanalyse
  • Vacaturetekst (her)schrijven
  • Campagne opmaken
  • USP werkgeversmerk uitlichten
  • Werkgeversmerk online promoten op sociale media
  • Vacature boosten op jobboard
  • Advertentiebudget van 750 euro per maand
  • Zichtbaarheid vergroten bij latent werkzoekenden
  • Retargetten van interesse in landingspagina
  • Binnenkomende sollicitaties worden gedeeld
  • met de werkgever
  • Eindrapportage over bereik en interesse van de vacature
  • Bouwen aan engagement
  • Medewerkers als ambassadeurs inzetten

Samen werken aan een strategie?

Omdat employer branding een vak apart is, snappen we dat specialisme gewenst is. Onze adviseurs hebben dit specialisme en helpen je graag bij het opzetten van een plan om jouw werkgeversmerk goed neer te zetten. Zullen we samen vooruitgang boeken?

Joyce Kuppens