Employer branding
Employer branding strategie
Employer Branding is naast het aantrekken van nieuwe medewerkers ook het behouden van de talenten die in je huis hebt.
Employer Branding is meer dan alleen de boodschap naar buiten toe. Het fundament om een aantrekkelijke werkgever te zijn zit hem in het doen en laten zien aan je huidige werknemers.
Een sterke Employer Branding begint intern en wint extern.
Een Employer Branding zit daarom ook in het hart van de organisatie. Iedereen draagt het uit.
Starten met employer branding
Je doet het er niet even bij, employer branding. Het is een middel om medewerkers aan te trekken, te behouden en te blijven boeien. Een strategie achter je branding hebben is zeer nuttig, maar belangrijker is om te starten. Wanneer wij voor je aan de slag gaan met Employer Branding, gaan we aan de slag met het volgende:
Minimaal 6 maanden | Behouden van collega’s en werkgeversmerk vergroten onder latent werkzoekenden
- Werkgeversscan
- Inzicht in (werk)cultuur
- Datagedreven doelgroepanalyse
- Vacaturetekst (her)schrijven
- Campagne opmaken
- USP werkgeversmerk uitlichten
- Werkgeversmerk online promoten op sociale media
- Vacature boosten op jobboard
- Advertentiebudget van 750 euro per maand
- Zichtbaarheid vergroten bij latent werkzoekenden
- Retargetten van interesse in landingspagina
- Binnenkomende sollicitaties worden gedeeld
- met de werkgever
- Eindrapportage over bereik en interesse van de vacature
- Bouwen aan engagement
- Medewerkers als ambassadeurs inzetten