Modoc Etten-Leur

Bredaseweg 43
4872 LA Etten-Leur
T 076 – 3036310

Modoc Tholen

Welgelegen 2b
4691 SJ Tholen
T 0166 – 744015

Socials

Breng jij je team in beweging terwijl je draagvlak creëert? Heb jij kennis van S&OP? Wil je daarnaast goed verdienen en maar liefst ruim 34 vrije dagen per jaar? Dan ben jij de Manager Planning die we zoeken!

Wat ga je doen?

De basis planning-processen staan, maar kunnen verbeterd worden door beter gebruik te maken van het ERP-systeem, de kennis in de organisatie hiervan te verbreden en ook de huidige planning-systematiek  te optimaliseren aan zowel de verkoopzijde als aan de productie-zijde. 

Ook de samenwerking tussen verkoop, inkoop en productie(planning) moet beter gestructureerd worden door het opzetten van een operationeel en tactisch S&OP-proces dat goed aansluit op de dynamieken van de seizoenen. Dit is een complex veranderproces waarvoor we een stevige en tegelijk praktische Manager Planning zoeken met relevante ervaring op al deze gebieden.

Als Manager Planning draag je samen met verkoop zorg voor een eenduidige en zo betrouwbaar mogelijke vraagvoorspelling, creëert u inzicht in de mogelijkheden van de supply chain om aan de vraag te voldoen en zorg je voor een optimaal productieplan. Jij organiseert een efficiënt afstemmingsproces en zorgt voor uitvoering van de afgesproken acties om het gat tussen vraag en aanbod te dichten en voor de juiste besluitvorming.

Jij brengt als Manager Planning een gestructureerd communicatie- en besluitvormingsproces tot stand om supply en demand zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen, zowel op korte als middellange termijn. Het betreft een rol waarbij jij verantwoordelijk bent voor het opzetten, organiseren en beheren van sales & operations planning (S&OP).

Je rapporteert voorlopig aan de CEO. Jouw team bestaat uit 5 personen (productieplanners en materiaalplanners) die rechtstreeks aan jou rapporteren.

Je werkt nauw samen met verschillende interne afdelingen; Directie, Productie, Inkoop, Verkoop, logistiek en met externe partijen, zoals leveranciers, zodat zij de gewenste bijdrage in de organisatiedoelstellingen kunnen leveren, rekening houdend met de afzonderlijke doelstellingen van deze afdelingen. In het bijzonder werk je nauw samen met andere leidinggevenden, om de juiste vervolg stappen te zetten i.v.m. de verdere professionalisering van de verschillende afdelingen.

De Manager Planning is instaat om draagvlak te creëren en mensen in beweging te krijgen, met als doel om meer focus te leggen op planning en meer grip te krijgen op de keten.

Resultaatgebieden

  • Voorzitten en het verder verbeteren van het S&OP proces;
  • Uitkomst/ escalatie vanuit S&OP inzichtelijk maken voor besluitvorming directie team;
  • Leiding geven aan de afdeling planning en het coachen en motiveren van je teamleden;
  • Verbeteren tools voor demand planning en behoefte planning en op de juiste manier binnen het team en de organisatie worden gebruikt;
  • Optimaliseren productieplanning en materiaalplanning;
  • Zorgt ervoor dat masterdata management effectief is geïntegreerd in de organisatie en op een juiste manier geborgd in het ERP systeem.

 

Hier ga jij aan de slag

Als Manager Planning kom jij terecht bij een echt familiebedrijf wat gestuurd wordt door professionals. Met zestig jaar ervaring in het verduurzamen, maken zij producten voor Europese retail partners. Het is een familiebedrijf die actief zijn in het verduurzamen van fruit, groenten en peulvruchten. Deze producten vind je in het conserven schap en in de koeling van de supermarkt. Het is een dynamisch bedrijf dat gebruik maakt van nieuwe technologieën die tevens efficiency vooropstellen.
 
Binnen het bedrijf heerst een fijne informele sfeer en is er veel persoonlijke aandacht.
 

Waar jij goed in bent

Jij bent de Manager Planning die we zoeken als jij een gedreven en ondernemend persoon bent met affiniteit voor de foodbranche. De organisatiecultuur vraagt om een no-nonsense en hands-on persoonlijkheid met verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid. Een serieus persoon die met twee benen op de grond staat, een pragmatisch type met een resultaatgerichte houding en snel kan anticiperen als het moet. Kostenbewustzijn hoort bij de aard van de onderneming. Jij moet kunnen schakelen tussen de hectiek van de dag en het bouwen aan de middellange termijn structuur.

De organisatie vindt in de ideale kandidaat de volgende eigenschappen terug: ondernemend, professioneel en empathisch. In de kern een persoon die vanuit klantbehoefte, analyse en planmatigheid de juiste beslissingen neemt. Bovenal een persoon met passie.

Jij bent analytisch sterk en kan snel verbanden leggen. Je bent resultaatgericht, hebt een proactieve instelling, bent sterk in het onderhouden van relaties en beschikt over financieel en commercieel bewustzijn. Tot slot ben jij in staat om, afhankelijk van de context, meerdere leiderschapsstijlen te hanteren, te weten directief, inspirerend, coachend en participatief leiderschap.

Samenvattend herken jij je grotendeels in de volgende punten:

  • HBO/ WO opleiding, in logistiek, supply chain bedrijfskunde of een vergelijkbare opleiding;
  • Minimaal vijf jaar aantoonbare ervaring in supply chain management in het algemeen en met S&OP in het bijzonder;
  • Relevante ervaring in leidinggevende functie; 
  • Affiniteit met de food / fmcg sector;
  • Goede presentatietechnieken en onderhandelingstechnieken;
  • Een combinatie van analytisch denken en drive voor resultaat;
  • Adequaat en snel inspelen op veranderende marktomstandigheden;
  • Volwaardige gesprekspartner op management niveau;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Beheersing Engelse taal in woord en geschrift. Het is een pré als je ook Duits en Frans spreekt. 

 

Wat bieden wij jou

Werken als Manager Planning bij dit fijne bedrijf betekent in ieder geval dat je veel verschillende taken mag oppakken en dat geen dag hetzelfde is. Daarnaast heb jij leuke collega’s (ook niet onbelangrijk). Verder mag jij het volgende verwachten:

  • Een goed salaris;
  • Een vaste eindejaarsuitkering van 4,25%;
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een uitdagende functie met een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid;
  • Jij mag onderdeel zijn van een gemotiveerd en gedreven team;
  • Een bedrijf dat continu in ontwikkeling is;
  • CAO groente- en fruit verwerkende industrie;
  • 25 vakantiedagen en 9,5 ADV- dagen per jaar;
  • Korting op producten in de personeelswebshop;
  • Een persoonlijk account bij het trainingsplatform van GoodHabitz. 

Zie jij jezelf hier al werken als Manager Planning? Mooi! Stuur je cv naar Christel, we stellen je graag voor.

Ben jij die gedreven manager die in een dynamische omgeving het hoofd koel weet te houden? Ga jij altijd voor kwaliteit en gaat je hart sneller kloppen van de voedingsmiddelenbranche? Analyseer jij graag wat fout gaat en word je enthousiast van het invoeren van verbetermaatregelen? Dan ben jij de Manager QC die wij zoeken! 

Wat ga je doen

Als Manager QC bij onze opdrachtgever geef je leiding aan de afdeling QC met daarin 2 supervisors, die ieder weer verantwoordelijk zijn voor meerdere controleurs (10 FTE). Je rapporteert aan de Plantmanager en bent onderdeel van het MT. Daarnaast bestaat jouw takenpakket o.a. uit:
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de uitvoering van kwaliteitscontroles, inspecties en onderzoeken op grondstoffen, additieven, halffabricaten, eindproducten, verpakkingsmaterialen en procesinstellingen;
  • Je stelt planningen op en bewaakt deze en verder geef je aansturing aan het proces van kwaliteitscontrole. Je bent verantwoordelijk voor het implementeren van procedures, instructies en registratiesdie vanuit de corporate QA-afdeling worden aangedragen.
  • Jij integreert de kwaliteitssystemen en zorgt er zodoende voor dat het productieproces voldoet aan de kwaliteitssystemen;
  • Je ondersteunt de corporate QA afdeling bij interne en externe audits, zowel kwaliteitszorgsysteem als klanten;
  • Je bent verder ook verantwoordelijk voor het blokkadeproces en zorgt voor een goede analyse en opvolging van klachten. Alles om herhaling te voorkomen!
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de behartiging van personeelsaangelegenheden.

Hier ga jij aan de slag

Als Manager QC kom jij terecht bij een echt familiebedrijf wat gestuurd wordt door professionals. Met zestig jaar ervaring in het verduurzamen, maken zij producten voor Europese retail partners. Het is een familiebedrijf die actief zijn in het verduurzamen van fruit, groenten en peulvruchten. Deze producten vind je in het conserven schap en in de koeling van de supermarkt. Het is een dynamisch bedrijf dat gebruik maakt van nieuwe technologieën die tevens efficiency vooropstellen.
 
Binnen het bedrijf heerst een fijne informele sfeer en is er veel persoonlijke aandacht.

Waar jij goed in bent

Onze ideale Manager QC heeft minimaal hbo werk- en denkniveau in de richting van levensmiddelentechnologie. Daarnaast herken jij je grotendeels in de volgende punten:
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Je hebt uitstekende beheersing en kennis van systemen, waaronder ERP en kwaliteitsregistratiesystemen;
  • Je hebt gedegen kennis van kwaliteitszorgsystemen (IFS, BRC, GMP, SKAL, e.d.);
  • Je hebt uitgebreide beheersing van Microsoft Office;
  • Je bent analytisch sterk en ervaring met Six Sigma of Minitab is een pré;
  • Je hebt sterke leidinggevende capaciteiten, bent inventief en schroomt niet om je oordeel te geven;
  • Je krijgt het voor elkaar om samen te werken op verschillende niveaus binnen de organisatie.

Wat bieden wij jou

Werken als Manager QC bij dit fijne bedrijf betekent in ieder geval dat je veel verschillende taken mag oppakken en dat geen dag hetzelfde is. Daarnaast heb jij leuke collega’s (ook niet onbelangrijk). Verder mag jij het volgende verwachten:
  • Een goed salaris;
  • Een vaste eindejaarsuitkering;
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een uitdagende functie met een grote mate van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid;
  • Jij mag onderdeel zijn van een gemotiveerd en gedreven team;
  • Een bedrijf dat continu in ontwikkeling is;
  • CAO groente- en fruit verwerkende industrie;
  • 25 vakantiedagen en 9,5 ADV- dagen per jaar.
Zie jij jezelf hier al werken? Mooi! Stuur je cv naar Christel (solliciteren@modoc.nl) of solliciteer via de Whatsapp knop. We stellen je graag voor bij deze werkgever in ons netwerk.
 
Werk jij nauwkeurig en secuur en ben jij een betrokken leidinggevende. Stimuleer jij gemakkelijk het kwaliteitsbewustzijn van een organisatie? Dan ben jij de Quality Manager die wij zoeken!
 

Wat ga je doen?

Als Quality Manager ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, realiseren en zo nodig bijsturen van het gehele QA beleid. Je stimuleert en ontwikkelt het kwaliteitsbewustzijn in de gehele organisatie. Jouw takenpakket zal o.a. bestaan uit:
  • Opzetten en eindverantwoordelijk voor het beheer van de betreffende kwaliteitssystemen, zodanig dat aan alle actuele certificeringseisen voor de betreffende kwaliteitssystemen is voldaan;
  • Eindverantwoordelijk voor de opzet en afhandeling van audits;
  • Verantwoordelijk voor het (laten) uitvoeren van de beleidsplannen c.q. jaarplannen.
  • Mede verantwoordelijk voor het behalen van de bedrijfsdoelstellingen;
  • Verantwoordelijk voor het realiseren van een optimale inzet van middelen en materialen op zijn/haar afdeling;
  • Geeft leiding aan het QA team;
  • Als MT-lid mede verantwoordelijk voor het organisatiebeleid en het behalen van de organisatiedoelstellingen.
 
Een focuspunt in deze rol is het implementeren van de nieuwe “food safety culture” waarbij jouw kennis van de BRC norm van toegevoegde waarde is.
 

Hier ga je aan de slag

Jouw nieuwe werkgever is één van de meest toonaangevende en technisch meest geavanceerde vouwdozenfabrikanten die producten van hoge kwaliteit produceert. Op de vestiging in Hoogerheide zijn circa 380 medewerkers in dienst en een aantal uitzendkrachten.
Ze bieden innovatieve verpakkingsoplossingen aan verschillende leveranciers van bijvoorbeeld diepvries- en koelversproducten, graan- en banketproducten, food-to-go, chocolaterie, drank, huishoudproducten en diervoeding.
 
Met een productportfolio waarin de nadruk ligt op hernieuwbare, gerecyclede en recyclebare materialen, is dit bedrijf net zo toegewijd aan hun klanten en 19.000 medewerkers als aan de bescherming van het milieu en teruggeven aan de gemeenschappen waarin we leven en werken.
 
De organisatie, die al sinds 1991 bestaat, heeft in 2021 maar liefst 3 prijzen gewonnen tijdens European Carton Excellence Awards.
Het bedrijf kenmerkt zich door een open, informele, no-nonsense cultuur. Daarnaast is er alle ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
 
Het MT bestaat uit de HR Manager, Finance Manager, Plantmanager, Salesmanager, Supply Chain Manager, Operations Manager en een directielid. De leeftijden van het MT variëren van jong tot oud.
In het MT wordt open en transparant gecommuniceerd en wordt verwacht dat acties matchen met woorden en zaken niet blijven liggen.
 
De vacature is ontstaan in verband met het vertrek van de huidige Quality Manager.
 

Waar jij goed in bent

De rol van Quality Manager binnen deze toffe organisatie is jou op het lijf geschreven als jij een afgeronde hbo opleiding hebt in de richting van Levensmiddelentechnologie of vergelijkbaar. Jouw vrienden en familie omschrijven jou als een communicatief sterke manager met goed ontwikkelde soft skills.
Daarnaast herken jij je grotendeels in de volgende punten:
  • Je bent communicatief vaardig in Engels en Nederlands;
  • Je hebt ervaring met Six Sigma (black belt) of Wold Class Manufacturing;
  • Je legt gemakkelijk contacten en bent goed in het onderhouden van deze contacten;
  • Je weet andere gemakkelijk te overtuigen;
  • Je bent een inspirerend leider en zorgt hiermee dat gemeenschappelijke doelstellingen worden behaald.

Wat bieden wij jou?

Als je als Quality Manager aan de slag gaat bij deze werkgever mag je je verheugen op een afwisselende functie waarbij geen dag hetzelfde is. Daarnaast kun je rekenen op het volgende:
  • Een salaris van minimaal € 69.000 bruto per jaar o.b.v. 38 uur per week;
  • Een bonus van maximaal 10% bij het behalen van je doelstellingen;
  • 25 vakantiedagen;
  • Een contract rechtstreeks bij deze werkgever;
  • Flexibele werktijden;
  • Een reiskostenvergoeding welke onlangs is verhoogd i.v.m. de stijgende benzineprijzen;
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen;
  • Een mooie werkplek in een modern omgeving met enthousiaste en fijne collega’s.
 

Wist je dat?

Onze opdrachtgever heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Recente innovaties zijn gericht op het verminderen van gebruik van plastic en sommige verpakkingen zijn 100% recyclebaar!
 
Stuur snel je cv naar Marissa Andries voordat iemand anders er vandoor gaat met deze toffe functie van Quality Manager. We stellen je graag voor bij deze mooie en fijne werkgever in de regio.